Deze site maakt gebruik van cookies.

Background

5BBDD862 A146 4627 9082 6DBF24F21997

7AB574DD 35B7 44A4 B4CD 69538F1F1510

Vervallen: examen jeugdschaatsen, jeugdschaatsmiddag, clubkampioenschap en alle andere activiteiten op de Jaap Edenbaan.

4 april     Slotavond schaatsseizoen. VOORALSNOG UITGESTELD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 mei       Start Skeelertraining LEES DE TWEE NIEUWSITEMS HIEROVER!!

10 mei      Rondehoeploop (Moederdag): AFGELAST.

11 mei      Start Zomertraining (alleen jeugd!)  LEES DE TWEE NIEUWSITEMS HIEROVER!!

3 oktober   Jaap Edenbaan gaat open (één week eerder dan gepland).

De training wordt gegeven op de landijsbaan aan het Molenpad!

1. De regels voor de training:

  • De trainingen mogen onder voorwaarden weer beginnen.
  • Er mag getraind worden in twee groepen: Een groep t/m 12 jaar en een groep van 13 t/m 18 jaar.
  • Deze groepen mogen niet tegelijkertijd trainen.
  • De leeftijden moeten strikt worden gehandhaafd. Dus word je 13 dan moet je met de oudere groep meetrainen. Word je 19 dan mag je niet meer meetrainen.
  • Laat de kinderen zoveel mogelijk op eigen gelegenheid naar de landijsbaan (Molenpad) komen.
  • Mocht dat echt niet mogelijk zijn, dan kunnen kinderen door ouders gehaald en gebracht worden. Ouders mogen zich niet op het terrein van de ijsclub ophouden. Dus als u uw kind brengt is het de bedoeling dat u zelf weer vertrekt en na afloop van de training weer ophaalt.
  • Kom op tijd naar de training (niet eerder dan 5 minuten voor de start) en ga direct na de training weer naar huis. We beginnen en eindigen op tijd.
  • Kom omgekleed naar de training.
  • Ga thuis naar de WC voor de training.
  • Was thuis je handen en was ze ook weer thuis als je terugkomt.
  • Houd 1,5 meter afstand tussen jou en de trainer.
  • Bij de groep 13 t/m 18 jaar geldt: houd ook 1,5 meter afstand tussen jou en je teamgenoten.
  • Luister goed naar de aanwijzingen van de trainers!
  • Eigen drinkbekers en bidons meenemen. Niet uit elkaars beker of bidon drinken. Naam op je bidon of beker.

2. Voor de groep t/m 12 jaar:

  • Trek zelf je sportschoenen e.d. aan op de aangewezen plekken en houd daarbij afstand.
  • De trainer houdt afstand en kan je niet helpen. Respecteer aangegeven afstandslijnen.
  • Houd 1,5 m afstand tot de trainer.
  • Houd rekening met elkaar tijdens de training. Blijf van elkaar af.

3. Voor de groep 13 t/m 18 jaar

  • Trek zelf je sportschoenen e.d. aan op de aangewezen plekken en houd daarbij afstand.
  • Sporters moeten volledig zelfstandig de training kunnen uitvoeren.
  • Respecteer aangegeven afstandslijnen.
  • Maak met elkaar duidelijke afspraken over het passeren/inhalen.
  • Wanneer je met enkele andere sporters op de baan bent, dan sport je niet intensief.

4. Aanmelden: De ouders moeten de kinderen tijdig (uiterlijk zaterdag 20:00 uur) aanmelden via een e-mail aan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . De training is, als er nog plaats is, ook toegankelijk voor niet-leden. Via bovengenoemde e-mailadres moet men zich daarvoor aanmelden.

5. Als iemand of meerderen zich niet aan de regels houden:

  • Als iemand zich niet aan de regels houdt, volgt een waarschuwing.
  • Bij herhaald overtreding wordt betrokkene uitgesloten van de training.
  • Bij overtreding door meerdere deelnemers wordt de training gestopt.

6. Lees ook deze hygiëne maatregelen uit het NOC/NSF protocol.


Deze maatregelen zijn ook bij ons van toepassing.

 

  • Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop.
  • blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheids­klachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar).
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet.
  • Was voor je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden.
  • Was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie.
  • Douche thuis en niet op de sportlocatie.
  • Vermijd het aanraken van je gezicht.
  • Schud geen handen.

7. Trainingsschema:

De groep t/m 12 jaar en de groep 13 t/m 18 jaar mogen niet met elkaar vermengen.

Houd daarom voldoende tijd tussen de groepen en zorg ervoor dat iedereen op tijd komt maar niet te vroeg en iedereen weer op tijd vertrekt.

Leeftijd t/m 12 jaar       Vanaf maandag 11 mei training van 18:45 tot 19:30 uur.

                                           Aanwezig 18.40 uur clubhuis Molenpad.

Word je 13, dan moet je met de groep 13 t/m 18 jaar mee gaan trainen.

Alle oefeningen dienen alleen en zelfstandig door de sporter uitgevoerd te worden, zonder fysieke begeleiding van de trainer.

Leeftijd 13 t/m 18 jaar  Vanaf maandag 11 mei van 19:45 tot 20:30 uur.

                                           Aanwezig 19.40 uur clubhuis Molenpad.

Als je ouder bent dan 18 mag je vanwege de RIVM regels helaas niet meer meedoen.

Alle oefeningen dienen alleen en zelfstandig door de sporter uitgevoerd te worden, zonder fysieke begeleiding van de trainer. Let bij uitvoering van deze oefeningen dat veiligheid niet in het gedrang komt. De trainer of andere sporters mogen de sporter niet fysiek ondersteunen.

8. Meer informatie:

Lees ook de protocollen van NOC/NSF: https://nocnsf.nl/sportprotocol

en het KNSB protocol: verantwoord sporten voor de jeugd t/m 18 jaar opgenomen over skate- droog- en fietstrainingen: https://storage.knsb.nl/2020/04/0c686b11-200424-knsb_sportspecifieke_protocollen.pdf?utm_source=KANS+2017&utm_campaign=917702d36b-EMAIL_CAMPAIGN_2018_07_11_03_11_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_b91e0b5d86-917702d36b-306166869

(De KNSB link moet u misschien kopiëren en plakken in uw browser.)

  1. De trainingen worden gegeven op het terrein van de landijsbaan aan het Molenpad.
  1. We trainen apart voor de groepen
    1. t/m 12 jaar.
    2. 13 t/m 18 jaar.
  1. De groepen worden gescheiden gehouden. Op het terrein is erg veel ruimte.
  1. Kinderen worden verzocht zoveel mogelijk op eigen gelegenheid te komen. Als het niet anders kan kunnen ouders/verzorgers brengen en halen.
  1. Het is niet toegestaan dat ouders/verzorgers zich tijdens de training ophouden op het terrein van de ijsclub.
  1. EHBO materialen zijn aanwezig en toegankelijk.

 

Voor groepen t/m 12 jaar:

1.    Een groep bestaat per trainingsblok uit maximaal 20 kinderen.

2.    Help geen kinderen met het aantrekken of vastmaken van schoenen of iets dergelijks.

3.    Houd in je trainingsprogramma rekening met de algemene richtlijnen.

4.    Gebruik alleen trainingsvormen die zonder directe hulp van de trainer kunnen worden uitgevoerd.

5.    Voorkom onnodige risico's op botsingen door:

       a.  Geen trainingen met topsnelheden.

       b.  Geen wedstrijdvormen in de trainingen.

       c.  Afstand van elkaar houden tijdens de training.

6.    Vermijd contactmomenten in jouw training en vermijd intensieve trainingen.

7.    Communiceer de richtlijnen van jouw club aan de sporters tijdens de training.

8.    Bij valpartij/blessure: basis is zelf opstaan en zelf je wond verzorgen. EHBO-er mag dit niet doen. Vanaf 1,5 m afstand mag hij/zij instructie geven. Is het ernstiger: dan ouders bellen. Zij mogen indien nodig het terrein op om sporter en zijn spullen mee te nemen.

 

Voor groepen 13 t/m 18 jaar:

1.    Een groep bestaat per trainingsblok uit maximaal 20 kinderen.

2.    Beperk het aantal groepen, zodat trainer en sporters te allen tijde 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden op de veld.

3.    Houd in je trainingsprogramma rekening met de algemene richtlijnen.

4.    Help geen kinderen met het aantrekken of vastmaken van sportschoenen of beschermings­materialen.

5.    Gebruik alleen trainingsvormen die zonder directe hulp van de trainer kunnen worden uitgevoerd.

6.    Voorkom onnodige risico’s op valpartijen en botsingen door:

       a.  Geen trainingen met topsnelheden.

       b.  Geen wedstrijdvormen in de trainingen.

       c.  Afstand van elkaar houden tijdens de training.

7.    Vermijd contactmomenten in jouw training en vermijd intensieve trainingen.

8.    Bij valpartij/blessure: basis is zelf opstaan en zelf je wond verzorgen. EHBO-er mag dit niet doen. Vanaf 1,5 m afstand mag hij/zij instructie geven. Is het ernstiger: dan ouders bellen. Zij mogen indien nodig het terrein op om sporter en zijn spullen mee te nemen.

20200501 0

We mogen weer

20200501 01

20200501 02

20200501 03

20200501 04

20200501 05

20200501 06

20200501 07

20200501 08

20200501 09

20200501 10

20200501 11

20200501 12

20200501 12

20200501 14

20200501 15

Subcategorieën